Apotek 1 søker digital markedsfører

Blir du gira av ny teknologi og digital markedsføring? Apotek 1 søker en kompetent og helhetsorientert digital markedsfører som vil jobbe i Norges ledende apotekkjede og med flere av verdens største merkevarer.
Foto: Apotek 1
Foto: Apotek 1

Apotek 1 er Norges største apotekkjede og vi er i stadig vekst. Hos oss jobber cirka 3500 dedikerte medarbeidere, og vi er også landets største farmasøytiske arbeidsgiver. Vi har en stolt kultur med klare ambisjoner om alltid å leve opp til vårt slagord ”Vår kunnskap - din trygg­het” i våre kundemøter. Kompetanse og kvalitet er kjernen for vår virksomhet, og derfor er faglig og personlig videreutvikling av våre medarbeidere helt sentralt i kjeden.

I Apotek 1 er vi opptatt av å etterleve våre verdier som er: pålitelig, frisk, engasjert og nær. Vi bestreber at dette skal prege alle ansatte, alle beslutninger, alle handlinger og alle mål i selskapet.

Apotek 1 Gruppen AS er eiet av den tyske Phoenix-gruppen. Servicekontor og distribusjonsenhet ligger på Lørenskog i Akershus. Vi er landets største leverandør av legemidler pakket i multidose, samt legemidler og tjenester til kommunehelsetjenesten, blant annet legemiddelgjennomganger.


Vi søker en dyktig digital markedsfører med gode kommunikasjonsevner og kommersiell teft. Du vil bli del av et lite, men faglig sterkt digitalteam og samarbeide tett med ulike avdelinger internt i Apotek 1. Ditt hovedmål blir å utvikle nyskapende kommunikasjon, konsepter og kampanjer. Du vil jobbe med varierte prosjekter på tvers av ny teknologi, netthandel, mobil, digital og sosiale medier. Du er kreativ, idérik og du tar initiativ. Dessuten har du har svært god kunnskap om Google Analytics og Google AdWords. Markedsavdelingen, som du blir en del av, arbeider med merkevaren Apotek 1 i alle kanaler på alle plattformer.

Arbeidsoppgaver:

  • Utvikle og gjennomføre digitale kampanjer
  • Bidra med digital markedsføringsekspertise i utviklingen av nasjonale kampanjer for våre største merkevarer
  • Være Apotek 1 sin ekspert på digitale medier og strategier i Norge, og samarbeide tett med netthandelen og fysiske apotek for å skape vekst gjennom bedre innhold, sterk kommunikasjon og skreddersydde kampanjer
  • Strategi og drift av PPC
  • Være bindeledd for digitale kampanjer og aktiviteter på tvers av avdelinger og mot byrå
  • Utforske og teste ny teknologi som kan bygge merkevare og drive salg

 Kvalifikasjoner og egenskaper:

  • 2-3 års erfaring med digital markedsføring fra retail, FMCG eller netthandel, enten direkte eller gjennom erfaring fra byrå
  • Bachelor eller mastergrad innen økonomi, markedsføring, kommunikasjon, design, teknologi eller tilsvarende
  • God på å skrive og levere innhold
  • God på å utvikle og briefe interne eller eksterne samarbeidspartnere med mål om tydelig kommunikasjon og sterke visueller som skaper konvertering og salg B2B eller B2C
  • Komfortabel og dyktig i en salgssituasjon og generelt sterke kommunikasjonsevner
  • Kommersiell teft og god evne til å forstå virksomheters kommersielle mål og drivere
  • Flytende i norsk og engelsk, skriftlig og muntlig
  • Relevant arbeidserfaring kan kompensere for manglende formell utdanning

Vi tilbyr:

  • Stort og variert arbeidsmiljø på Skårer i Lørenskog med sterk lidenskap for våre produkter og merkevarer
  • Stor kontaktflate internt og eksternt mot leverandører, kunder og partnere
  • Kreativ frihet og personlig innflytelse over kampanjer og prosjekter
  • Personlig utvikling gjennom opplæring og kurs
  • Konkurransedyktig lønn og pensjon
  • Meget gode forsikringsordninger

For mer informasjon om stillingen, ta kontakt med Eivind eller June i Mediabemanning. Du kan sende CV og søknad via søkeknappen på denne siden. 

Søknadsfrist: Snarest

Del artikkelen

Kontaktpersoner