Dagens Næringsliv / DNX søker innholdsprodusenter

Er du journalist eller innholdsprodusent og er opptatt av samfunn, næringsliv eller økonomi? DNX er DN sitt kommersielle innholdsmiljø, og nå ser vi etter deg som vil jobbe i et av Norges mest attraktive mediehus.

 

Foto: DN
Foto: DN
Se nøkkelkompetanse

Dagens Næringsliv er et selskap i konsernet NHST Media Group. Dagens Næringsliv er Norges ledende næringslivsavis, med helge- og livsstilsatsninger som Magasinet, D2 og Smak.no. Hver uke leser over en million mennesker Dagens Næringsliv på nett, mobil, nettbrett og papir.


Dagens Næringsliv satser på innholdsmarkedsføring og skal gi kunder og annonsører tjenester av høy kvalitet. Målet er å skape et nytt forretningsområde for mediehuset og lage innhold på nivå med det som ellers produseres og skapes i Dagens Næringsliv. DNX er rådgiver, partner og produsent innen innholdsmarkedsføring, kommunikasjon, digitalisering og markedstjenester og er en strategisk viktig satsning for mediehuset.

Vi søker innholdsprodusenter som er opptatt av samfunn og næringsliv, og som vil jobbe med produksjon av innholdsmarkedsføring; idé- og konseptutvikling, intervju, foto, tekst, dialog med kunden, samt publisering og oppfølging.

Vi tror du synes dette er en enestående mulighet til å jobbe tett på næringslivet - konseptuelt og kreativt - med innhold innen seriøse og viktige fagfelt. Du er eksepsjonelt god til å tenke idé og konsept, du har bred erfaring med innhold – gjerne som journalist. Du har god fremstillingsevne både skriftlig, muntlig og visuelt, og erfaring med og interesse for digitale og innovative fortellerteknikker. 

Som innholdsprodusent i DNX er det en fordel om du kan jobbe med utviklere, og/eller selv behersker ulike verktøy som gjør at du klarer å utnytte digitale muligheter i historiefortellingen. Erfaring fra foto og video, samt redigering av dette er også en fordel. Stillingene vil rapportere til direktør for DNX. 

Vi ønsker spesielt at du:

• Har høy digital kompetanse
• Skriver godt, har egne ideer og evnen til å lande dem
• Kan bruke visuelle og digitale virkemidler, sosiale medier og har interesse for innholdsmarkedsføring
• Har god kunnskap om måling og effekt av innhold
• Har erfaring fra eller interesse for temaer som er relevante for DNs annonsører og målgrupper

Dersom du synes dette høres spennende ut, kan du søke via linken på denne siden. Vi behandler søknader fortløpende.

Har du øvrige spørsmål kan du kontakte Henrik eller June i Mediabemanning. Du kan også kontakte Siri Skaalmo,direktør DNX, for spørsmål knyttet til stillingen.

DNX søker også etter flere flinke folk til andre roller. Les mer om stillingene her.

Del artikkelen

Kontaktpersoner