Metro Branding søker Search & Performance Marketing Specialist

Er du rå på SEM og sosiale medier? Vi trenger enda en person for å sikre digital vekst og suksess for våre mange spennende kunder.

Foto: Metro Branding
Foto: Metro Branding
Se nøkkelkompetanse

Metro Branding er et strategisk kommunikasjonsbyrå. Basert på innsikt og strategi utvikler vi sterke markedsføringskonsepter som gir effekt og bygger omdømme. Vi jobber med noen av Norges sterkeste merkevarer, og tilbyr blant annet strategisk kommunikasjonsrådgivning, konseptutvikling, innholdsmarkedsføring, reklame, utvikling av nettsider, apper, animasjon, video og foto. Vi er 32 ansatte i Sandefjord, og søker nå flere flinke medarbeidere til vårt nyåpnede kontor sentralt i Oslo sentrum.


Din jobb blir å sikre en digital og analytisk tilnærming i våre prosjekter – både gjennom konkrete tiltak og rådgivning. Du elsker digitale verktøy, er nøye og strukturert, men har samtidig evnen til å presentere fagspråk og dine funn fra analyser på en enkel og forståelig måte.

I Metro Branding får du jobbe i et digitalt miljø som tenker i et helthetlig perspektiv. Det handler om mer enn annonsering hos oss. Vi utvikler nettsider, driver med videoproduksjon, konseptutvikling, drifter Facebook-kampanjer, sørger for synlighet i søkemotorene og utformer digitale strategier for å skape merkevarer over tid.

Det digitale teamet består av webdesignere, videofotografer, tekstforfattere, rådgivere og andre spesialister på SEO og performance marketing – så du blir ikke alene. Du må likevel kunne jobbe selvstendig, være selvhjulpen og være sulten på å holde deg oppdatert innen fagfeltet SEO, sosiale medier og webanalyse.

Vi ser etter en Search & Performance Marketing Specialist med:

• God forståelse av sammenhengen mellom søkestrategi og innholdsmarkedsføring
• Bred erfaring fra Google Analytics og søkeverktøy som for eksempel Moz, SEO-profiler, Keywordtool, Google Search Console etc.
• Gode kommunikasjonsevner, skriftlig og muntlig
• Evne til å presentere ”fagspråk” på en enkel og foreståelig måte for kunder
• Erfaring fra annonsering i Facebook
• Brennende ønske om å holde seg oppdatert innen fagfeltet

Dine viktigste oppgaver hos oss:

• Ansvarlig for målsetninger, rapportering, oppfølging og kontinuerlig forbedringer innen SEO, betalt søk og sosiale medier for flere av våre kunder
• Oppsett av KPI’er, mål, tagger og pixels i Google Analytics og TAG-manager
• Utarbeide rapporter til kunder, med kommentarer og forslag til tiltak knyttet til søk og sosiale medier
• Utvikle søkeordsanalyser, benchmarkrapporter, innholds- strategier og planer

Du velger selv om du vil jobbe fra vårt nyåpnede kontor sentralt i Oslo Sentrum (Spaces Oslo) eller fra kontoret vårt på bryggekanten i Sandefjord.

Har du øvrige spørsmål kan du kontakte Eivind eller Anna i Mediabemanning, som bistår med å få på plass rett person til denne stillingen. Du kan også ta kontakt med Paal-André i Metro Branding. Søknadsfrist er snarest søkere vil bli behandlet fortløpende, så du trenger ikke vente med å vise din interesse. Vi ber om at du søker via lenken på denne siden. Vi ser frem til å høre fra deg!

 

Del artikkelen

Kontaktpersoner