Ticketmaster søker Head of Marketing

Foto: Ticketmaster
Foto: Ticketmaster

Ticketmaster er Norges ledende leverandør av billettjenester til kultur, underholdning og sportssektoren. Våre kunder omfatter konsertarrangører, festivaler, fotball- og ishockeyklubber, teatre, konserthus, orkestre, promotorer, kulturhus, musikklubber, museer m.m. Vi er eid av Ticketmaster International, som er verdens ledende billettformidlingsselskap og del av Live Nation Entertainment Group.
Gjennom kontinuerlig utvikling og nyskapning leverer Ticketmaster billettsystemløsninger, distribusjon og markedsføringstjenester for å hjelpe våre arrangører til å selge flest mulig billetter på best mulig måte. Ticketmaster.no er en av Norges største nettbutikker med mer enn 1million unike månedlige brukere.


Ticketmaster er Norges desidert største markedsplass for salg av billetter til alt av LIVE underholdning, og er også en av Norges største e-commerce sider.

Vi har over 1 million unike besøkende på ticketmaster.no hver måned, nettsalg av mer enn 4 millioner billetter per år, mer enn 1000 arrangører selger billetter igjennom oss hver dag og mer enn 227.000 følger oss på Facebook. Vi har relevant kjøpshistorikk og data fra hele Norge og dette bør danne et fantastisk utgangspunkt og være som en lekegrind for en energisk markedssjef.

Som Head of Marketing i Ticketmaster vil du råde over en rekke virkemidler for å selge billetter og bidra til promotering av Ticketmaster sine arrangører. Ticketmaster Norge har satt opp en av Norges mest avanserte SEM infrastrukturer der alt er automatisert. Ticketmaster har en rekkevidde via egne kanaler som når over 1 million unike brukere via ticketmaster.no. Vi har ca 350.000 kunder med aktivt samtykke i kundebasen, en rekkevidde via Facebook på mellom 500.000 - 800.000 per uke - ca 250.000 video visninger og ca 1500 i åpningsrate på Snapchat.

I tillegg blir du en del av et internasjonalt nettverk av markedssjefer og fageksperter i Ticketmaster International, med et bredt spekter av dyktige mennesker å sparre med. Det nordiske samarbeidet er spesielt viktig og relevant.

Ditt ansvar som leder av markedsavdelingen vil blant annet være:
• B2C Sales:
  • Bruke alle våre kanaler, flater, data, CRM og verktøy til å selge flest mulig billetter, enten på eget initiativ eller på direkte oppdrag fra våre arrangører (alt måles)
• Rådgi våre arrangører og vår salgsavdeling på hvilke kampanjer som anbefales
• Være oppdatert på best practice og effektive måter å selge billetter på
• Ansvarlig for alle kanaler kundene besøker oss i: ticketmaster.no, app etc.
• B2B marketing og produkt materiell: delta i møter med arrangører og jobbe med god dokumentasjon sammen med salgsavdelingen
• Annonsering og sponsorater, salg til både våre arrangører og til tredjeparts aktører

Ticketmasters markedsavdeling har den seneste tiden fokusert mer og mer på å tilby flere tjenester til våre arrangører i underholdningsindustrien i Norge. Som vår nye Head of Marketing skal du kunne bidra til å løfte oss innen rådgivning og gjennomføring av kampanjer for våre samarbeidspartnere. Vi skal øke kompetansenivået ytterligere innen pixeltracking, Google Analytics, programmatisk kjøp, retargeting og grafisk produksjon. Det er stor interesse for disse tjenestene blant våre arrangører og markedsavdelingen har mulighet til å tilby fullservice markeds- og medieplan for våre arrangører.

Din profil:
• Du er en erfaren markedsfører, gjerne med erfaring fra et byrå eller en markeds-, salgs- eller kommunikasjonsavdeling
• Du har god digital erfaring, spesielt innen sosiale medier
• Hvis du har erfaring fra LIVE bransjen kan være en fordel, men ikke et krav
• Salgserfaring innen B2B og B2C er en fordel
• Du trives med å være hands-on, men du klarer også å delegere oppgaver og ansvar
• Det er en forutsetning at du har erfaring med eller lyst på personalansvar
• Du liker å fokusere på resultater vel så mye som selve aktiviteten
• Du trives med å jobbe i team, er sosial men kan jobbe selvstendig i perioder
• Du er analytisk og strukturert og trives med å følge opp folk, planer og strategier 

Head of Marketing rapporterer til Adm. direktør for Norge og Sverige (som er lokalisert i Oslo).

Du vil få ansvar for fire ansatte. Disse har i dag følgende roller:
- CRM/Analyse ansvarlig
- Webmaster / Sosiale medier ansvarlig
- Brand Manager
- Sponsorship / Annonseansvarlig

For mer informasjon om stillingen kan du ta kontakt med Adm. direktør Kristian Seljeset på telefon 93495999 eller med våre rådgivere i Mediabemanning, Nejra Kudra eller Eivind Ruud Johnsen.

Søknadsfrist: snarest

 


Del artikkelen

Kontaktpersoner