VG søker Brand Manager

Vil du være med på å utvikle Norges sterkeste mediemerkevare? VG søker en faglig sterk og ambisiøs brand manager som vil være med å bygge VGs merkevarer og som ønsker seg en nøkkelrolle i VGs markedsavdeling.

 

Foto: VG
Foto: VG

Mediehuset VG er en del av Schibstedkonsernet. Hovedpilarene er papiravisen VG og nettstedet VG Nett. VG på papir hadde i 2016 et opplag på 96 988 i eks. pr dag. VG Nett er Norges største nettsted og VG Mobil er markedsledende på smarttelefon. Samlet når mediehuset VG over 2,4 millioner lesere i løpet av en dag.

I mediehuset inngår også VGTV AS, VG+, E24 Dine Penger og VG Partnerstudio. VG+ har over 100 000 betalende abonnenter. Mediehuset VG omsatte i 2016 for 1,7 milliarder kroner og hadde et EBITDA-resultat på 272 millioner kroner. Antall ansatte i VG pr januar 2017 er 342.


Vi ser etter deg som hvileløst ser etter muligheter for å gjøre forbedringer, og som kan drive frem konkrete markedsaktiviteter basert på overordnet strategi og mål. Hos oss får du jobbe bredt, men du bør likevel ikke være redd for å ta ansvar for konkrete prosjekter og detaljer. Du vil få støtte fra et svært kompetent og motivert fagmiljø i et samarbeidsorientert mediekonsern.

Du kan vise til dyp innsikt og gode resultater innen markedsføring, fortrinnsvis innen digitale løsninger da dette stadig blir viktigere for VG. Du har muligens vært med på noen skikkelig kule ting fordi du tok initiativ og ansvar, noe som har bidratt til endring, vekst eller på annen måte påvirket det miljøet du har jobbet i.

En viktig del av jobben er å styrke posisjonen til VG og samtidig bidra til vekst på digital brukerbetaling. I dag har VG+ 130.000 abonnenter og vekstmålene er ambisiøse for fremtiden.

Vi tror du har en historie å fortelle som imponerer oss og hvor du har jobbet med oppgaver innen merkevarebygging og salg av merkevare. Du slår deg ikke til ro med faste rammer, men liker å utfordre det etablerte.

Vi er villige til å investere i deg, under forutsetning at du har ambisjoner på vegne av VG og deg selv.

Konkrete arbeidsoppgaver

• Utarbeide markedsplan for eget ansvarsområde i henhold til definerte målsetninger
• Ansvarlig for å planlegge, gjennomføre, og følge opp merkevarebyggende aktiviteter
• Utvikle kommunikasjons- og reklamekonsepter, samt materiell for alle kanaler
• Innkjøp av eksterne tjenester fra reklame- og eventbyrå, samt produksjon fra 3. part
• Prosjektstyring fra A til Å ifm. prosjekter initiert som følge av markedsplanen.
• Budsjett- og resultatansvar for markedsplan og aktiviteter
• Ansvarlig for å ta initiativ til og gjennomføre markedsundersøkelser, tester, etc. ved behov.

Vi tilbyr

• Nøkkelrolle i et ledende mediekonsern
• God faglig og personlig utvikling hos Norges ledende mediehus
• Synlig rolle med påvirkningskraft, du vil være med å skape morgendagens inntekter i VG
• Meget godt arbeidsmiljø og konkurransedyktige vilkår
• Gode karrieremuligheter i en bransje i stor endring

Kvalifikasjoner

• Høyere utdanning innen markedsføring/økonomi el.
• Erfaring fra tilsvarende stilling innen markedsføring


Stillingen rapporterer til markedsdirektør.

For mer informasjon om stillingen, ta kontakt med June eller Ole i Mediabemanning. Du kan sende søknad og CV via linken i stillingsannonsen. Søknadsfrist er snarest.

 

Del artikkelen

Kontaktpersoner